Метро, при което вагончетата не спират на всички спирки
Добавена от: | Institute of Mathematics and Informatics, Bulgarian Academy |
Тип на офертата: | Търси - Партньорство |
Нестандартна схема за движение на метрото, която цели да увеличи максималната пропускателна възможност на линията на метрото, както и да намали времето необходимо за пътуване, да икономиса електроенергия и да намали физическото износване на вагончетата на метрото (най-вече на спирачките им).
В момента вагончетата на метрото се движат закачени във влакови композиции, които спират на всяка станция. Когато пътника се качва на влаковата композиция, няма значение на кое вагонче ще се качи, защото те всичките отиват на едно и също място.
Това е много неефективно, особено когато имаме дълга линия с много спирки и малко разстояние между спирките. Тогава пътника, който пътува на дълго разстояние, ще загуби голяма част от времето си в ненужно спиране на междинните спирки.
Алтернативното предложение е, когато пътника тръгва да не е все едно на кой вагон се качва, защото първото вагонче ще отиде на следващата спирка, второто ще отиде направо на втората, третото ще скочи направо на четвъртата, а четвъртото ще отиде на третата спирка.
Всяко вагонче ще се движи по схемата 1, 2, 3, 4. Това значи вагончето, първо ще спре на следващата спирка, после ще прескочи една спирка и ще спре на втората, после ще спре на третата, после на четвъртата, след което цикъла 1, 2, 3, 4 ще започне отначало.
По този начин всяко вагонче ще спира през следващите 10 спирки само на 4 от тях. Тоест, броят на станциите, на който ще се спира, ще се намали 2,5 пъти. Времето за пътуване ще се намали с 20%, електроенергията и износването на мотрисите се намаляват с 30%, а пропускателната възможност на тръбата на метрополитена се увеличава с 17%.
Компютърна симулация на предложената нова схема можете да намерите на адрес: www.dobrev.com
В момента вагончетата на метрото се движат закачени във влакови композиции, които спират на всяка станция. Когато пътника се качва на влаковата композиция, няма значение на кое вагонче ще се качи, защото те всичките отиват на едно и също място.
Това е много неефективно, особено когато имаме дълга линия с много спирки и малко разстояние между спирките. Тогава пътника, който пътува на дълго разстояние, ще загуби голяма част от времето си в ненужно спиране на междинните спирки.
Алтернативното предложение е, когато пътника тръгва да не е все едно на кой вагон се качва, защото първото вагонче ще отиде на следващата спирка, второто ще отиде направо на втората, третото ще скочи направо на четвъртата, а четвъртото ще отиде на третата спирка.
Всяко вагонче ще се движи по схемата 1, 2, 3, 4. Това значи вагончето, първо ще спре на следващата спирка, после ще прескочи една спирка и ще спре на втората, после ще спре на третата, после на четвъртата, след което цикъла 1, 2, 3, 4 ще започне отначало.
По този начин всяко вагонче ще спира през следващите 10 спирки само на 4 от тях. Тоест, броят на станциите, на който ще се спира, ще се намали 2,5 пъти. Времето за пътуване ще се намали с 20%, електроенергията и износването на мотрисите се намаляват с 30%, а пропускателната възможност на тръбата на метрополитена се увеличава с 17%.
Компютърна симулация на предложената нова схема можете да намерите на адрес: www.dobrev.com